czwartek, 19 października 2017

Rozwiązywanie problemów- wydawanie reszty


Algorytm

Algorytm – w matematyce oraz informatyce skończony ciąg jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań. Ma on przeprowadzić system z pewnego stanu początkowego do pożądanego stanu końcowego. 


Problem kasjera

Problem kasjera - kasjer ma wydać resztę, przy użyciu minimalnej liczby monet. Rozwiązanie oparte na algorytmie zachłannym, czyli wykonuje zawsze działanie, które wydaje się w danej chwili najkorzystniejsze. Najpierw używamy monety o największej dopuszczalnej wartości, redukując w ten sposób problem do wypłacenia mniejszej kwoty.



Wydawanie reszty ;
 opis słowny algorytmu wydawania reszty oraz lista kroków jak wydać resztę.


Dane: Kwota pieniędzy do wydania, nominały banknotów i bilonu uporządkowane malejąco

Wyniki: Ilość poszczególnych nominałów banknotów i bilonu


Krok 1: Ustalenie wartości początkowych
Krok 2: Sprawdzamy, ile razy najwyższy nominał mieści się w kwocie do wydania
Krok 3: Obliczamy resztę do wydania: poprzednia kwota - obliczona ilość * nominał
Krok 4: Przechodzimy do niższego nominału
Krok 5: Jeśli reszta do wydania = 0 [stop] w przeciwnym razie powtarzamy kroki 2 - 4.

Schematy blokowe
Znalezione obrazy dla zapytania reszta schemat
Znalezione obrazy dla zapytania reszta schemat

Jak widać, schemat drugi jest bardziej skomplikowany od pierwszego, jednakże oba przedstawiają to samo.

 Rozwiązywanie problemu w Excelu


Znalezione obrazy dla zapytania wydawanie reszty


Po kliknięciu w przycisk „Wydanie reszty” pojawia się nam okno, w którym wpisujemy kwotę reszty do wydania. Po kliknięciu „ok” ukazuje się nam …



Rozwiązywanie problemu w VISUAL BASIC


Visual Basic to język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programowania firmy Microsoft. Składnia jest oparta na języku BASIC, ale unowocześniona. Zawiera kilkaset instrukcji, funkcji i słów kluczowych. Nie jest językiem w pełni obiektowym, gdyż nie udostępnia np. możliwości dziedziczenia, czy polimorfizmu. Wykorzystuje technologię ActiveX.


PRZYKŁAD FUNKCJI W JĘZYKU VISUAL BASIC










TURBO PASCAL


Turbo Pascal – jedna z popularniejszych implementacji kompilatorów języka Pascal, zintegrowane środowisko programistyczne, produkt firmy Borland International dla procesorów Z-80 (system CP/M) oraz rodziny Intel 80x86 i nowszych. Obecnie nie jest już rozwijany. Następcą Turbo Pascala jest Borland Delphi.


PRZYKŁAD JĘZYKU TURBO PASCAL- OBLICZANIE n- tego WYRAZU CIĄGU FIBONACCIEGO

program fibonacci; var i, liczba: word; a, b, c: longint; begin writeln('Podaj, ktora liczbe z ciagu Fibonacciego chcesz zobaczyc: '); readln(liczba); a := 1; b := 1; if liczba <= 2 then writeln('Wynik: ', a) else begin for i := 3 to liczba do begin c := a+b; a := b; b := c; end; writeln('Wynik: ', c); end; end.











 C++


C++ – język programowania ogólnego przeznaczenia.


Umożliwia abstrakcję danych oraz stosowanie kilku paradygmatów programowania: proceduralnego, obiektowego i generycznego. Charakteryzuje się wysoką wydajnością kodu wynikowego, bezpośrednim dostępem do zasobów sprzętowych i funkcji systemowych, łatwością tworzenia i korzystania z bibliotek (napisanych w C++, C lub innych językach), niezależnością od konkretnej platformy sprzętowej lub systemowej (co gwarantuje wysoką przenośność kodów źródłowych) oraz niewielkim środowiskiem uruchomieniowym. Podstawowym obszarem jego zastosowań są aplikacje i systemy operacyjne.

Znalezione obrazy dla zapytania c++

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz